Navštivte náš web o cestování a získejte užitečné tipy na dovolenou, rady na cestu a informace kam cestovat. Objevte úžasná a zajímavá místa na dovolenou s 🐼
Řecko - Rhodos, Faliraki výhled

Rhodos autem kolem dokola – dovolená na Faliraki

Nechte se inspirovat z naší dovolené a podívejte se jaká zajímavá místa navštívit, když si Rhodos budete chtít projet autem.

Naše první podzimní dovolená nás zavedla na ostrov Rhodos. Chtěli jsme si, jak se říká, prodloužit léto a tak jsme hledali destinaci, kde bude na přelomu září a října ještě pěkné počasí na koupání. Při výběru dovolené pak pro nás byl důležitý i přesný termín a letiště odletu.

Nakonec jsme se vydali na zájezd přes cestovní kancelář. Velkou výhodou bylo, že jsme mohli letět z brněnského letiště, které jsme měli blíž než to pražské. Za asi 2 hodiny letu jsme byli na místě. Ubytování jsme zvolili v letovisku Faliraki, které nám přišlo nejideálnější svou polohou. Jednak je blízko pláže a také je tu možnost výletu lodí do okolí. Ubytování jsme měli bez stravy, o to více jsme mohli ochutnávat místní speciality v různých restauracích a barech, kterých je ve Faliraki mnoho. Každý večer jsme zkoušeli jinou místní specialitu. Řecký gyros, tzatziki nebo mořské plody jsme nemohli vynechat téměř žádný den.

(Zajímavá místa na ostrově Rhodos, která jsme se zapůjčeným autem navštívili)

Čekalo nás celých čtrnáct dní na ostrově a jelikož Rhodos není moc rozlehlý, rozhodli jsme se projet si všechna zajímavá místa autem ostrova kolem dokola. Plán jízdy byl tedy následující:

Letovisko Faliraki

Jde o nejoblíbenější turistické místo s mnoha možnostmi vyžití. Pokud byste si netroufli půjčit auto, je tu i možnost udělat si výlet lodí do hlavního města Rhodos (Sea shuttle). Pravidelně tam odplouvá loď několikrát denně.

Vodní park – WatePark

Lodí se také můžete z Faliraki dostat do obrovského vodního parku jménem WaterPark, který nabízí atrakce všeho druhu od líné řeky, kde se jen vozíte na nafukovacím kruhu po proudu, až po vysoce adrenalinové skluzavky s volným pádem. Celodenní vstupné se pohybuje od 27 eur po celém dni se pak zase můžete nechat odvézt lodí zpět do Faliraki. My jsme tam opravdu celý den strávili a stejně jsme nestihli všechny atrakce, kterých tam bylo mnoho. Určitě můžu tento vodní park jen doporučit pro všechny věkové kategorie.

Pláž a noční život

Pokud máte rádi klidnou dovolenou na pláži, je pro vás jako stvořená místní pláž s pozvolným vstupem do moře, dlouhá asi pět kilometrů. Z pláže máte výhled na malá skalnatý ostrůvek, na který se dá doplavat.

Ve Faliraki je pestrý i noční život. Jen co slunce zapadne za obzor, ožívá rušné centrum s bary, kluby a tavernami, kde si každý může najít své oblíbené místo. Faliraki je zkrátka velmi výhodné svou polohou a slouží jako ideální výchozí bod pro výlety po celém ostrově.

Pláž Faliraki

Rhodos autem za jeden den

Náš hlavní výlet bylo projetí ostrova Rhodos autem za jeden den. Nejdříve jsme domluvili auto. Moc velké srovnání půjčoven jsme neprováděli, domluvili jsme si půjčení v autopůjčovně nedaleko hotelu, kde jsme byli ubytovaní. Nakonec jsme si auto půjčili na jeden den, protože jsme si spočítali podle vzdáleností, že by se nám mělo podařit vše projet. Po všech náležitostech jsme uzavřeli dohodu a druhý den ráno jsme měli auto zaparkované před hotelem a klíčky na recepci. Cena za půjčení na jeden den byla zhruba 43 Eur, pokud bychom si auto půjčili na delší dobu, byla možnost slevy.

1. Hlavní město Rhodos (13 km)
  2. Filerimos (12km)
  3. Monolythos (68 km)
  4. Prassonissi (36 km)
  5. Epta Piges (69 km)
  6. Zpět do Faliraki (14 km)

Celkem vám tedy pro představu stačí 199 km na objetí celého ostrova za jeden den.

První zastávka cesty autem – hlavní město Rhodos

Z našeho hotelu ve Faliraki jsme se vydali autem na naši první zastávku, a to do hlavního města Rhodos. Na Rhodos to je z Faliraki 13 km a cesta tedy zabrala jen 18 minut. Město leží na samotném severním cípu ostrova a střetávají se tam dvě moře – Středozemní a Egejské.

🐼TIP: Můžete si tak udělat fotku na pláži na úplném severním výběžku s tím, že vlastně stojíte jednou nohou v Egejském a druhou nohou ve Středozemním moři.

Historické centrum města Rhodos je zapsáno mezi památkami UNESCO, proto si určitě udělejte čas na procházku uličkami, až třeba k místu v přístavu, kde kdysi stála rozkročená socha Kolose Rhodského – jeden ze 7 divů světa.

Rhodos

Klášter a vyhlídka – Filerimos

Jedná se o klášter s vyhlídkou s vysokým křížem na kopci plném borovic. Cesta autem až úplně nahoru serpentinami je opravdu pro ty, kteří se nebojí úzkých silnic. Nahoře pak jednoduše zaparkujete před vchodem do areálu. Můžete se vydat na archeologické naleziště a nebo rovnou na cestu ke kříži, kterou lemuje 134 symbolů a oltářů, které mají symbolizovat Kristovo utrpení.

My jsme si neznale mysleli, že musíme na vyhlídku zaplatit vstupné. Po zaplacení asi 2 EUR jsme ale zjistili, že vstupné je pouze na archeologické naleziště Filerimos, hned vedle vyhlídky, které jsme ani nenavštívili. Tudíž na kříž žádné vstupné není.

Po vystoupání až ke kříži, který se tyčí do výšky 18 metrů, se můžete nejdříve pokochat okolím kříže a poté vystoupat úzkým schodištěm až nahoru na vyhlídku. Z vyhlídky se vám naskytne nádherné panoráma moře a malých ostrůvků kolem. Můžete dohlédnout až na mezinárodní letiště Diagoras. Filerimos určitě nevynechejte, pokud chcete podniknout jen několik zastávek na ostrově a nechcete jej projíždět celý. Vyhlídka na celý ostrov za to zkrátka stojí, za mě je to určitě jedno z nejhezčích míst na ostrově, právě kvůli panoramatickému výhledu na ostrov.

Filerimos

Typická vesnice a výhledy – Monolythos

Z Filerimos jsme se vydali na další zastávku do Monolythos. Jde o typickou vesnici s výhledem na malé ostrůvky kolem ostrova. Kousek od vesničky na skále stojí ruiny Johanitského hradu se stejným názvem – Monolithos. Autem se dá zajet až ke schodům, které vedou nahoru k hradu. Vzhledem k tomu, jaké panovaly teploty, jsme se spokojili s vyhlídkou na hrad z odpočívadla, na které jsme měli také namířeno.

Ve vesnici doporučuji nakoupit si kvalitní olivový olej, případně další místní výrobky jako praktický suvenýr. Po nakoupení ve vesničce jsme se vydali autem na doporučené místo sloužící jako odpočívadlo pro motoristy, ze kterého je nejhezčí výhled jak na hrad Monolythos, tak na moře a ostrůvky. Stojí tu i stánek s občerstvením, což jsme také po tolika ujetých kilometrech ocenili.

Monolythos

Nejjížnější část ostrova – Prassonissi

Předposlední zastávkou před cestou zpět do Faliraki jsme vybrali nejjižnější část ostrova a písečnou pláž s majákem, kde se střetávají dvě moře. Místo je známé také jako „Polibek dvou moří“. Od naší delegátky jsme věděli, že zde by měl být rozdíl mezi střetávajícími se moři více očividný než na severu v hlavním městě Rhodos, které je odsud vzdálené asi 90 kilometrů. Kousek u pláže můžete jednoduše a zdarma zaparkovat a vydat se na objevování pláže pěšky.

Pláž je na jihu rozdělena malým poloostrovem na dvě části a díky tomu se vám nabízí zajímavý přírodní úkaz. Když jsme přišli na pláž, pohledem na levé straně jsme viděli klidné Středozemní moře bez jediné vlnky a na pravé straně pláže jako kontrast rozbouřené Egejské moře s vlnami a několika surfaři. Obecně je pláž Prassonissi vyhledávaná surfaři právě kvůli skvělým povětrnostním podmínkám pro vodní sporty.

Na poloostrov, který pláž rozděluje na dvě poloviny, se dá vyjít pěšky, na to nám už ale v našem nabitém programu nezbýval čas, a proto jsme vyrazili dál.

Poslední zastávka – Epta Piges

Jako poslední zastávku před návratem jsme se ještě vydali k místu, kde se sedm léčivých pramenů slévá do jednoho, a dále do říčky jménem Loutanis. Výhodou je umístěnílese na vysokém kopci s možností ukrýt se ve stínu před sluníčkem, které i v říjnu hodně pálí. Na místo se dá dojet autem, a zdarma tam zaparkujete. V blízkosti pramenů se nachází restaurace i suvenýry. Po cestě k pramenům můžete potkat i volně se procházející pávy.

Místo má ale ještě jednu zajímavou atrakci, ke které se váže legenda. Říčka protéká tunelem 200 metrů dlouhým a 2 metry vysokým přímo do jezírka. Vody je v tunelu maximálně po kotníky a říká se, že kdo tunelem projde, vyléčí všechny svoje neduhy. K jezírku se však dá dostat oklikou, než jen pouze tunelem, a to podél kopce, skrze který tunel vede.

Epta Piges

Rhodos autem – zpátky na Faliraki

Z Epta Piges už jsme mířili rovnou k Faliraki. Ještě před odevzdáním auta jsme na nejbližší benzínce natankovali plnou nádrž tak, jak jsme auto obdrželi. Následně jsme auto zaparkovali před hotel a vrátili klíče na recepci. Nakonec jsme vše stihli za jeden den podle plánu, ale ke konci dne už jsme trochu bojovali s tím, že se bude brzy stmívat. Pokud tedy nechcete moc spěchat, půjčte si auto raději na dva dny.

Zbytek dovolené jsme trávili na pláži, nebo podnikali výlety pěšky nebo lodí do blízkého okolí například mohu doporučit procházky podél pobřeží, kde leží i další pláže. Z lodních výletů doporučuji určitě ten do hlavního města, kam jsme se vydali za náš pobyt dvakrátjednou při cestě autem kolem celého ostrova a podruhé lodí, kdy jsme měli mnohem více času na prozkoumání historického centra a také na posezení v jedné z místních restaurací na typický řecký oběd.  Konkrétně z řeckých ostrovů jen težko vyberete jasného favorita, protože na každém ostrově na vás dýchne ta pravá středomořská atmosféra a nachvíli zapomenete na každodenní shon. Rhodos tak může být to pravé pro vaši klidnou dovolenou.

Pokud se vál líbil Rhodos autem, mohl by se vám líbit také: Cesta do Itálie autem aneb roadrip Itálií podruhé.